torsdag 29 januari 2009

Klädsam bitterhet.

Det enda ljud som frambringas ur telefonluren är en upptagetton. När den efter oräkneliga försök till påringningar förbyts till en människoröst är det en myndig, dialektalt stockholmsk röst som låter höra att "Det är många som ringer just nu, var god försök senare"...

Simultant försöks det med inloggning via webbsida. Tre gånger kommer undertecknad in och får valet att önska biljettkategori. Tre gånger blir han utkastad ur kön efter att ha valt önskade biljetter. Den fjärde gången han kommer in kommer han vidare till själva betalningen av önskade biljetter. Efter ett misslyckat försök, då han återigen blir utkastad från sidan, lyckas han sända iväg betalningsuppgifterna bara för att kort därefter bli utkastad igen utan erhållen bekräftelse på att köpet gått igenom.

Han ringer direkt till telefonbanken och får veta att den biljettpengarna är dragna från kontot. Dock finnes ej ännu någon bekräftelse på köpet. Hrmpf!

Han skickar två mejl samt ringer till biljettförsäljarna och får då veta följande redan inlärda info:

"Hej, På grund av tekniska problem orsakade av vår internetbetalningsleverantör har vi haft problem med vissa bokningar genom eventim.se för Bruce Springsteen. Tyvärr är du en av de som råkat ut för detta. Vi vill i och med detta mail meddela dig om att vi känner till dessa problem och vi kommer att kontakta dig via telefon inom ett par dagar. Vi ber dig invänta detta samtal så tar vi hand om ditt specifika fall direkt med dig. Vi ber om ursäkt för detta och de eventuella besvär detta har orsakat dig. Vänligen, Marc Fettes VD, Eventim Sweden AB"

Hrmpf! Hrmpf! Hrmpf!